PSİKODRAMA GRUPLARI

Bipolar ve yineleyen depresyon hastaları her yeni yılın gelmesi ile yeni hastalığa gebe mevsim geçişlerine hazırlık yapmak durumundadırlar. Çünkü bu hastalıkların mevsim geçişleriyle birlikte ortaya çıkma ya da tekrar etme olasılıkları yüksektir. Aynı zamanda, mevsimler gibi hayatındaki değişiklikler de bireyi strese sokarak yeni bir atak tetikleyebilir. Buna önlem olarak düzenli tıbbi takip önemlidir.

Tıbbi takipte olsalar bile günlük hayat içinde bireyler sorunlar ile karşılaşırlar. İçinde bulundukları hastalığın kabulü hem kendileri için hem çevreleri için kolay bir adım değildir. Hayatlarının bu hastalığı gözeterek düzenlenmesi gereklidir. Her gün ilaç kullanımı, sık doktor kontrolü, hastalık emarelerinin takibi gibi. Örneğin, normal bir heyecanı maninin alevlenmesinden ayırt etmek güçtür. Çevrenin önyargılarından korunmak da bu sürecin parçalarıdır. Hastalıkla birlikte sosyal ilişkilerde kayıplar gelişmiş olabilir. Hali hazırda mevcut ilişkilerin doğası değişmiş olabilir.

Bu hastalıklar sürecinde Psikodrama grupları:

• Tek başına olmadıklarını anlama

• Grup üyelerinin birbirini kabullenici tutumunun hayatın getirdiği stresli olaylar ile baş edebilmeyi kolaylaştırması

• Hastalığın içsel kabulü ile kendine ve sağlığına bakımın artması
  • Yine içinde oldukları durumun kabulü gerçekleştiğinde aynı zamanda ilaç bırakmaların azalması

• Bireyin kendi içinde mevcut olan sağlıklı kişilik parçalarını geliştirme imkanı bulması

sonuçta, bireyin daha doyurucu ve sağlıklı bir yaşam kurmasına aracılık eder.

Sonbahar, kış, ilkbahar, yaz mevsimler döngüsel ritminde süregelirler. Bu doğal döngüden etkilenen bipolar hastalar ve kronik yineleyen depresyon hastaları mevsimlere aşırı uyum sağlayarak döngü içinde kaybolurlar. Psikodrama grupları aracılığı ile oluşan değişim, döngü içinde kaybolmak yerine ona yön verebilmelerine imkan sağlar.